pondělí 28. ledna 2013

Tři svátky

Dnes je svátek sv. Tomáše Akvinského, narozeniny mého syna Václava -- a výročí mého přechodu na nutritariánskou stravu (zelenina, ovoce, luštěniny - říkám tomu semi-veganství). Vše začalo postem o vodě (nakonec čtyřdenním) při němž jsem se začetl do knihy Joela Fuhrmana Fasting and Eating for Health. Během pár týdnů a zcela bez "námahy" jsem díky nutritariánské stravě přešel z váhy 83 na 65 kg. Můj devítiletý problém s nadváhou byl navždy vyřešen. Mimojiné. Zamiloval jsem si opět sport (judo, běh, plavání, atd.), zlepšila se mi schopnost intelektuálně pracovat, zmizely veškeré nemoce (nachlazení, chřipky, nevolnost ...), atd. Je také zajímavé, jak změnou stravy byl ovlivněn i můj pohled na svět, především v oblasti etiky cítících bytostí (zvířat).

Literatura:

5 komentářů:

  1. Sakryš, ty mě inspiruješ :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Singerovec se z tebe nestal? :-)

    OdpovědětVymazat
  3. :-) singerovec přímo ne, zastávám tradiční ontologickou hierarchii jsoucen, nicméně právě proto: zvířata jsou cítící bytosti, z čehož vyplývají morální závazky, např. nezpůsobovat zbytečné utrpení. Zabití zvířete a požití jeho masa nepovažuji tedy vždy a za všude za zlo, nicméně většinou ano.... Bylo by to na delší povídání.

    OdpovědětVymazat
  4. Doufám že k němu budeme mít někdy v dohledné době příležitost...

    OdpovědětVymazat
  5. Vítám a blahopřeju. Silné, úžasné pro-dobro se rozdávající rozhodnutí.

    OdpovědětVymazat

Licence Creative Commons
Poznámky pod čarou, jejímž autorem je Daniel D. Novotný, podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Nevyužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 3.0 Česko .
Vytvořeno na základě tohoto díla: poznamkypodcarou2012.blogspot.com