O andělech a jejich místě nemluví Capreolus v I d37, ale až v II d1. Jeho diskuse je rozdělena do čtyř konklusí:
- Conclusio 1: Angelus non est in loco, nisi per contactum et applicationem suae
virtutis ad locum.
- Conclusio 2: Angelus potest esse indifferenter in loco divisibili et indivisibili, et potest esse quandoque in nullo loco, et quandoque in convexo coeli empyrei.
- Conclusio 3: Plures angeli non possunt esse simul in eodem loco.
- Conclusio 4: Unus angelus non potest esse naturaliter in diversis locis.
Aktualizace (23-05-2014): V úvodu k moderní edici Difensiones jsem si všiml zajímavého tvrzení editorů: "Sed, proh dolor! cum sub fine saeculi decimi sexti, propter nefandam Lutheri necnon pseudoreformatorum haeresim, studia scholastica in contemptum venerint; ab hoc tempora usque nunc opera Principis Thomistarum pene oblita permanserunt." Jako kdyby scholastika končila na konci šestnáctého století! Capreolus nebyl zapomenut, jen překonán.
Za citaci stojí i Capreolova "zakladatelská charta" striktního tomismu:
“Sed antequam ad conclusiones veniam, praemitto unum, quod per totam lecturam haberi volo pro supposito, et est quod nihil de proprio intendo influere, sed solum opiniones quae mihi videntur de mente S. Thomae fuisse recitare, nec aliquas probationes ad conclusiones adducere praeter verba sua, nisi raro. Obiectiones vero Aureoli, Scoti, Durandi, Joannis de Ripa, Henrici, Guidonis de Carmeo, Garronis, Adam et aliorum sanctum Thomam impugnantium propono locis suis adducere et solvere per dicta S. Thomae.” (p. 1)
Bibliografie:
Bedouelle, G., Cessario,
R. , White, K. (1997). Jean Capreolus en son temps 1380-1444:
Colloque de Rodez. Paris.
Janz,
K. (1983). Luther
and Late Medieval Thomism: A Study in Theological Anthropology. Waterloo
Mahoney, E. P. “The Accomplishment of Jean Capreolus, O.P.” The Thomist 68
(2004): 601-32.
Žádné komentáře:
Okomentovat