pátek 14. září 2012
Kent Emery v Praze
Vynikající přednáška. Prof. Emery (viz 18.10.2010) díky své obrovské erudici ukázal na poměrně úzce vymezeném tématu široké a zásadní důsledky pro křesťanské pojetí filosofie. Středověký spor se týkal toho, jak je naše přirozenost narušená ve svých kongitivních schopnostech Adamovým pádem. Jak poznával Boha Adam ve stavu naturae innocentiae, jak my ve stavu naturae lapsae (v této miseria), a jak blažení poznávají Boha? Standardní pojetí (na rozdíl od radikálního novátora jako byl Sv. Tomáš) zní, že v tomto našem stavu jsou naše možnosti radikálně omezeny a nelze tedy na něj nijak zvláště spoléhat. Křesťan by se neměl nějak výrazněji pokoušet o "filosofii nezávislou na Zjevení a milosti". Sv. Bonaventura měl ve středověkém myšlení obrovský vliv, často nepovšimnutý, protože se týká rámce a rozvrhu otázek, spíše než partikulárních nauk.
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat